Loading...

لزوم توسعه فضاهای آموزشی مناسب برای کودکان معلول

لزوم توسعه فضاهای آموزشی مناسب برای کودکان معلول

مطالعات تایید می‌کند که ناسازگاری در کودکان مبتلا به معلولیت‌های جسمی در فصل مدارس و اغلب به دلیل مزاحمت‌های اطرافیان تشدید می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان انگلیسی می‌گویند کودکان معلول در دوران مدرسه به ناچار با جامعه بیشتر در ارتباط هستند و گاهی نیز در ارتباط با همکلاسان خود دچار مشکلات جدی می‌شوند. در مدارس بسیاری از دانش‌آموزان و حتی مربیان برای این کودکان مزاحمت ایجاد می‌کنند و این موضوع موجب شده تا مدارس قوانین سخت‌گیرانه‌ای را علیه هر گونه آزار این کودکان در نظر بگیرند.

کودکان معلول می‌توانند درگیر مسائل مختلفی در مدرسه شوند. تحقیقات صورت گرفته توسط بخش آموزش دانشگاه اقتصاد لندن و موسسه ملی کودکان در این کشور یافته‌های به دست آمده از 6371 کودک انگلیسی را که در سال‌های 2000 و 2001 میلادی به دنیا آمده بودند بررسی کرده است.

به گزارش بی بی سی،‌ این موسسه به مقایسه کودکان سالم با کودکانی با مشکلات رشد، سلامت و یادگیری پرداخته است. این کودکان مشکلات جسمی بلندمدتی مانند آسم و مشکلات شنوایی و یادگیری داشتند و احتمال بروز رفتارهای بیش فعالی،‌ مشکل در ارتباط با همسالان و مشکلات احساسی در آن‌ها بیشتر از سایرین بود و این مشکلات در سنین سه تا هفت سالگی محسوس‌تر بود.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد برخی از مدارس و فضای آن‌ها موجب تشدید تحریک‌ها و ناسازگاری در این کودکان می‌شود.

علاوه بر این، کودکان معلول یا آن دسته از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند بیشتر در معرض آزار و اذیت دیگران هستند و همین موضوع مدارس را به اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری علیه آزار و اذیت دیگران واداشته است. در واقع این یافته‌ها بر لزوم توسعه فضاهای آموزشی برای کودکان معلول و به ویژه ایجاد فضاهای خصوصی و بدون تنش برای این کودکان آسیب‌پذیر تاکید می‌کند.


ارسال نظر

(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)